afwachten is moeilijk - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Ciska Bever - WaarBenJij.nu afwachten is moeilijk - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Ciska Bever - WaarBenJij.nu

afwachten is moeilijk

Door: Ciska de Bever

Blijf op de hoogte en volg Ciska

12 Februari 2014 | Nederland, Oosterhout

Hallo allemaal

Hier weer een update van mij. Het komt nu allemaal wel heel dichtbij :D

Vandaag heb ik de laatste papieren ontvangen die ik nodig heb voor mijn visumaanvraag. Het is nu nog wachten op een belletje van mijn contactpersoon bij Globaljobbing om zekerheid te hebben hoe ik de aanvraag voor het visum in moet vullen. Waarschijnlijk vrijdag richting Den Haag om de aanvraag in te dienen en dan gaan we doen wat we al weken doen: afwachten.

Het begint eigenlijk nu echt tot me door te dringen waar ik aan begin. Mijn huis, vrienden, ouders, ik moet het echt allemaal achter me laten. Maar als een jaar weggaan voor sommige het einde moet betekenen voor de vriendschap, dan weet ik ook gelijk wat voor vrienden het waren. Ik heb nog een kleine hoop dat ik mijn huis aan kan houden, dankzij een lieve buurvrouw die voor mij rondgevraagd heeft. Dus daar houd ik mijn vingers nog voor gekruisd. Als ik dan terugkom, heb ik iig mijn huis nog. Maar als ik het op moet zeggen, dan moet dat maar. Dit avontuur is zo'n once in a lifetime oppurtunity dus die laat ik niet schieten. En wat er dan gaat gebeuren als ik weer terug in Nederland ben zie ik dan wel weer.

Als ik nu in mijn huisje om me heen kijk, wil ik wel eens gillen. Ik ben omringd door ingepakte dozen, half ingepakte dozen, papieren en meer rotzooi wat nog ingepakt moet worden. Hoeveel zooi een mens kan 'sparen' in 4 jaar is eigenlijk ongelooflijk. Gelukkig kan ik deze weken mijn aandacht af en toe verleggen naar de Olympische Spelen ;)

Mijn voorlopige vertrekdatum is vastgelegd op 1 maart. Dit is dus al vrij snel. Dit betekend dat ik op zondagochtend aankom in Zuid-Afrika en op maandag alweer aan het werk kan ;)

Voor op dit moment zal ik vrij druk zijn met alles regelen voor de grote stap, dus de volgende keer dat jullie weer iets van mij lezen via dit 'dagboek' zal ik met mn gat in Zuid-Afrika zijn beland.

heel veel liefs
Ciska xx

  • 12 Februari 2014 - 19:09

    Ginny:

    Hai hai,
    Spannend allemaal! wat ga je in Z.A. doen?
    En waar in Z.A.? Veel succes met het regelen van alles.
    Gr.

  • 12 Februari 2014 - 20:32

    Ciska De Bever:

    hoi hoi,

    Ik ga in Z.A. customer service 'doen'. Moet problemen oplossen van Nederlanders. Daar moet je tegenwoordig naar de andere kant van de wereld voor ;) Ik kom terecht in Johannesburg..of tenminste dat hoop ik hahaha ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 6825

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 28 Maart 2015

werken in Sofia

01 Maart 2014 - 01 Augustus 2014

Werken in Johannesburg

Landen bezocht: