Het is begonnen!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ciska Bever - WaarBenJij.nu Het is begonnen!!! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ciska Bever - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!!!

Door: Ciska de Bever

Blijf op de hoogte en volg Ciska

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Zondag 2 maart om 16.40 was het zover: ik ging het vliegtuig in!!! Weggebracht door mn lieve ouders en mn lieve vriendinnetjes was ik er ruim op tijd en is alles goed gegaan mbt extra koffer inkopen. Aangezien ik dankzij een meeting al een aantal mensjes 'kende' had ik wel gelijk aanspraak, altijd leuk :D De eerste vlucht duurde maar een uurtje. Eenmaal op Heathrow moesten we haasten om de aansluitende vlucht te halen. Dat was nog een heel gedoe. Puntje bij paaltje hadden we nog tijd over toen we bij de gate aankwamen. Maar goed, we hadden de vlucht gehaald.

Omdat ik nog nooit een lange vlucht had gemaakt, wist ik niet goed wat ik moest verwachten. Maar dat je zulke kleine ruimtes had voor een vlucht van 10 ur had ik nou ook weer niet verwacht. Gelukkig had ik een aardig vrouwtje naast me zitten dus daar heb ik me wel mee vermaakt. Ook zaten m'n collega's in de buurt dus verveeld heb ik me niet. Heb tijdens de vlucht maar The Hobbit II en Titanic zitten kijken, zo was ik al 6 uur doorgekomen ;)

Aangekomen in Johannesburg moesten we uiteraard langs de douane en naar de bagagebanden. En ja hoor, 1 koffer kwam maar niet op de band. Dus mn humeur werd een beetje minder. Na een uurtje wachten toch maar naar de infobalie gegaan, daar bleek dat die koffer met de volgende vlucht mee was gegaan. Heel fijn. Maar hij is later op de dag naar het guesthouse gebracht dus het is allemaal goed gegaan.

Aangekomen bij het guesthouse werden we uiteraard eerst naar onze kamer gebracht. Klein kamertje, maar genoeg voor de eerste paar dagen. wachtende op de mannen bij de receptie kwamen we in gesprek met een Nederlander die al een tijdje in Zuid-Afrika woont. Hij heeft ons enkele nuttige tips gegeven en hij was bevriend met een makelaar waarmee hij ons in contact zou brengen. Dus das helemaal mooi. Ook heeft hij ons meegenomen naar het winkelcentrum en heeft hij ons geholpen een zuid-afrikaans nummer te nemen. Helemaal mooi.

Dinsdag 4 maart moesten wij om 9 uur op het werk zijn. De medewerkers van het guesthouse brachten ons erheen. De dag stond vol met papieren tekenen en papieren doornemen. Heel veel informatie voor 1 dag in ieder geval waarvan de helft waarschijnlijk niet blijft hangen. Na de dag zijn we met de bus teruggegaan. Ik ben gelijk teruggegaan naar het guesthouse, de rest is naar de supermarkt gegaan voor boodschapjes.

Vanavond gezellig met zn allen gegeten en dan vanavond vroeg naar bedje toe....morgen word weer een belangrijke dag.

Als de groep zo gezellig blijft en het werk goed bevalt, gaat dit een topjaar worden!!!!

  • 04 Maart 2014 - 20:29

    Mark Afca :

    Super dat het zo goed voor je is begonnen
    Hoop echt voor je dat je een wereldtijd tegemoet gaat
    Dikke kus en knuf van je ajax maatje xxx

  • 04 Maart 2014 - 21:00

    Yolanda:

    Super voor je, meis! Erg leuk geschreven en ik kijk alweer uit naar je volgende belevenis. Big hug!

  • 04 Maart 2014 - 21:14

    Yvette:

    hey ciska
    wat een groot avontuur ga je aan
    fijn dat start zo goed is
    veel succes en veel plezier!

  • 05 Maart 2014 - 07:11

    Marianne:

    Wat kan jij leuk schrijven Ciska! Wel vol blijven houden want we wachten weer vol spanning op de volgende belevenissen!

  • 05 Maart 2014 - 08:01

    Ginny:

    Ciska, veel succes en veel plezier!!!

  • 05 Maart 2014 - 11:38

    Lisette :

    Cis, heel veel plezier vooral gewenst en geniet van elk moment. Een jaar is zo om! Groetjes Lisette

  • 05 Maart 2014 - 13:23

    Petra:

    Mooi, het is beter zo beginnen, dan dat je gelijk al heb van nou moet ik zou een jaar doorbrengen. ALs het slecht begint duur het voor je zelf langer om het idee te krijgen dat je er goed heb aangedaan. Dus top meid geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6827

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 28 Maart 2015

werken in Sofia

01 Maart 2014 - 01 Augustus 2014

Werken in Johannesburg

Landen bezocht: