tijd gaat snel - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ciska Bever - WaarBenJij.nu tijd gaat snel - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ciska Bever - WaarBenJij.nu

tijd gaat snel

Door: Ciska de Bever

Blijf op de hoogte en volg Ciska

28 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vandaag kan ik het weer roepen: weekend!! een hele tijd geleden dat ik dat kon doen totdat ik hierheen kwam. Dat is inmiddels alweer bijna 4 weken geleden :O De tijd gaat hier zo snel! Doordeweeks naar het werk en in het weekend bijkomen.

De laatste weken heb ik vrij weinig nieuws gedaan. Het is eigenlijk vooral hetzelfde: maandag tot vrijdag naar het werk met de Gautrain bus.. Deze rijd altijd en in tegenstelling tot de lokale bussen zitten deze niet propjevol. Nu is het wel prijzig voor Afrikaanse begripen, maar je leeft tenminste nog als je uitstapt. na de bus nog even heuveltje oplopen, wat me overigens steeds beter afgaat. Ik loop gewoon op mn dooie gemak, aangezien ik toch altijd ruim voor tijd de bus pak. Dan nog ff heuveltje op binnen het IBM complex en dan is het tijd om even uit te blazen. Hop hop naar binnen om maar op tijd ingelogd te zijn en dan begint het wachten.....en het wachten....

De training heb ik vandaag (geloof ik) afgesloten. Ik heb mijn theoretische toets gehaald. Je moest minimaal 80% van de vragen goed hebben en ik ben geeinigd op 83% Daarna moest ik een paar dagen wachten voordat ik mijn testcall kon doen. Deze had ik vandaag en wat ik niet had verwacht is toch gebeurd: ik heb hem in 1x gehaald. Nu is het alleen nog wachten op een paar inlogcode's en dan heb ik het idee dat ze me meteen 'live' willen gooien...naja fingers crossed dan maar.

Afgelopen zondag was er een tyische ciska-actie te noteren. Ik had met mijn mama geskyped en dat was best een vrolijk gesprek. Dus vrolijk als ik was dacht ik: nog een sigaretje en dan naar bedje. Mijn kamergenootje zat al in ons tuintje dus ik dacht ik ga dr gezellig bijzitten. In mijn enthousiasme gooi ik de schuifdeur achter me dicht. Wij met zn 2tjes een sigaretje gerookt en nog ff gelachen totdat ik het beu was en naar bed wilde.....kreeg ik de schuifdeur niet meer open!!! Blijkbaar schieten die krengen in het slot als je ze te hard dichtgooit. Dat ze dat ff van te voren melden. Wij dus een collega bellen die in hetzelfde guesthouse verblijft om te vragen of hij ons kon komen redden. Hadden we dus ook de voordeur vergrendeld. Dus via die kant kon hij er ook niet in. Onze enige hoop was dat hij via het wc raampje naar binnen kwam klimmen. Maar dat raampje kon niet genoeg open. Hij dus de eigenaren gehaald om te vragen wat er moest gebeuren, aangezien er 2 dames opgesloten zaten in een achtertuintje waar ze niet uitkonden. Er werd besloten om het wc raampje maar in te slaan en zo genoeg ruimte te maken voor onze collega om erdoorheen te kruipen. Mijn kamergenootje en ik zaten intussen in de tuin en we hoorde geluiden waarbij het leek alsof ze het hele huisje afbraken. Gelukkig zagen we niet lang daarna onze collega ineens in ons kamertje staan en kon hij het slot van de schuifdeur afhalen. Ikke helemaal in de rats want ik was bang dat de eigenaren ongelooflijk boos zouden zijn, maar ze lachte bijna nog harder dan ik. Dat was dus gelukkig goed afgelopen.

Maandag waren we alweer vroeg op om om kwart voor 7 de bus te kunnen halen. Staan we bij de bushalte, doet de buskaart van een collega het niet...wij dus terug naar het guesthouse om een taxi te regelen....Dinsdag met goeie moed opnieuw proberen, was er 1 vergeten om de buskaart op te laden!! Weer met de taxi!! (de Gautrainbus werkt hetzelfde als het ov in NL nu, met een kaart en die opwaarderen om te kunnen reizen) Gelukkig konden we woensdag 'gewoon' weer met de bus naar het werk....wel zo goedkoop ;)

Nu zijn er vast ook een paar jaloers omdat ik in het zonnige Afrika zit en jullie in het koude Nederland. Nou ik zal je uit je droom helpen, het weer in NL word dit weekend beter dan hier! De temperatuur is wel te doen, maar dit weekend gaat het volgens de voorspellingen regenen. Dus daar ga je dan voor naar Zuid-Afrika :S Gelukkig hebben we de afgelopen 2 weken wel heerlijk weer gehad dus het mag ff wat minder ;) moet natuurlijk niet te gewoon worden dat heerlijke weer ;) De winter staat wel om de hoek wat betekend dat de temperatuur iets minder word. Wel een voordeel is dat het dan gewoon maanden achtereen droog blijft. Dus we wachten maar af :D

Verder heb ik nog niet zoveel te melden. Zoektocht naar een huisje gaat onverminderd door. En als ik eenmaal mn plekkie heb, ga ik kijken wat voor dingen ik kan doen bv Grugerpark of leeuwenpark of iets in die trant. Jullie lezen het vanzelf als ik weer iets te vertellen heb.

XXX

  • 29 Maart 2014 - 10:14

    Margaret:

    Hoi viska
    Leuk om je zo te volgen. Weet nu meer dan als je hier ben Haha. Ik wacht al je spannende verhalen af. En leuke foto'à. Groetjes Margarer

  • 30 Maart 2014 - 18:38

    Yoland:

    Knap hoor, in één keer door!! Bedankt voor wéér een leuke blog!!

  • 31 Maart 2014 - 18:28

    Barbera :

    Hoi Lieve Cissy,

    Van harte gefeliciteerd met het behalen van je doelen, andes was het toch maar afwachten.
    Maar dat dichtgooien van een schuifdeur, zal je nooit meer doen, ook wanneer je ruzie kan hebben met ??? wie weet . Ik wil je wel zeggen dat je verhalen leuk zijn , ik lees ze graag, dus niet stoppen, er is altijd wel iets te melden.
    Hier gaan de zaken gewoon door, we hebben prachtig voorjaars weer, volgend weekend gaan Tineke en ik de caravan open gooien valt niets in het slot. Bedden opmaken en zorgen dat alle op zijn plek terecht komt. Tuin op orde maken, onkruid etc.

    Liefs van ons en tot je volgende berichtje Barbera en Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 6820

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 28 Maart 2015

werken in Sofia

01 Maart 2014 - 01 Augustus 2014

Werken in Johannesburg

Landen bezocht: