Kogel eindelijk door de kerk!!! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Ciska Bever - WaarBenJij.nu Kogel eindelijk door de kerk!!! - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Ciska Bever - WaarBenJij.nu

Kogel eindelijk door de kerk!!!

Door: Ciska de Bever

Blijf op de hoogte en volg Ciska

21 Januari 2014 | Nederland, Oosterhout

Vandaag (21-01-2014) is de kogel dan eindelijk door de kerk: ik mag een jaar werken in Zuid-Afrika. Ik ben hier al weken mee bezig en het woord dat bij me opkomt over de sollicitatieprocedure is: afwachten. Veel ging via telefoon of internet dus was het iedere keer weer wachten tot je reactie op iets kreeg. Maar het is gelukt!!

Ik ben op de baan gekomen via globaljobbing.nl. Ik twijfelde in het begin nog heel erg of ik het wel wilde. Johannesburg, staat toch bekend om de criminaliteit, en ik moet hier mijn huis en kat achterlaten. Maar uiteindelijk heb ik het doorgezet omdat ik van mezelf weet, als ik het nu niet doe, ga ik er spijt van krijgen.

Ik zag heel erg op tegen de telefonische interviewen, maar die gingen vlotter dan ik had gedacht. Mensen die ik aan de telefoon kreeg waren ook heel vriendelijk dus was ik ook minder bang om fouten te maken.

Aan mijn contactpersoon bij globaljobbing.nl heb ik heel veel gehad. Hij legde goed uit wat de volgende stap was, en hielp mij me optimaal voor te bereiden.

Maar goed...nu heb ik dus een joboffer. Nu begint het pas echt. De komende weken gaan in het teken staan van regelen, afspraken maken, opruimen en toch wel afscheid nemen voor een jaar. Kan nog steeds niet geloven dat ik een jaar wegga, EEN JAAR!! maar eerst mijn visum maar eens krijgen. Het is nog even wachten op formulieren waarmee ik de aanvraag kan starten. Ow en heel belangrijk ook, mijn paspoort aanvragen. Met zo'n sullige ID kaart kom je niet zo ver ;)

Dus ik mag aan de slag. Lieve mensen die dit lezen (als jullie het lezen) Ik blijf jullie op de hoogte houden!!!!

xxx
Ciska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6840

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 28 Maart 2015

werken in Sofia

01 Maart 2014 - 01 Augustus 2014

Werken in Johannesburg

Landen bezocht: