ff tussendoor :D - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ciska Bever - WaarBenJij.nu ff tussendoor :D - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ciska Bever - WaarBenJij.nu

ff tussendoor :D

Door: Ciska de Bever

Blijf op de hoogte en volg Ciska

21 April 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na 6 weken vond ik het wel weer tijd voor een blogje. Niet dat ik veel heb gedaan de afgelopen weken, maar dat doet er niet toe ;) ook als je niets doet maak je hier wat mee :D

Heb intussen gelukkig een plekkie gevonden. Wel wat duur en met rare regeltjes waar ik het niet mee eens ben, maar ik heb mn eigen plekkie EN ik zit op loopafstand van het werk, Sandton city, Mandela Square en de Gautrain mocht ik ergens heen willen. Dus qua locatie had ik niet beter kunnen zitten. Ik heb een ruime kamer in een huis met 2 andere meiden. Ik heb mn eigen balkonnetje en kan gebruik maken van de rest van het huis, nl badkamer, keuken en zithoek. Zithoek gebruik ik niet veel, meestal zit ik in mn kamer, maar dat is niet het punt :P

Op het werk gaat het zn gangetje. Blijkbaar doe ik toch iets goed, aangezien ik woensdag door mag/moet naar de training om me voor te bereiden op de volgende lijn. Dan zou ik meer telefoontjes moeten krijgen en ook wat moeilijkere dan alleen simpel passwordjes resetten. We gaan het vanzelf zien. De training duurt dit keer 4 dagen waarbij we op de laatste dag een toets krijgen om te kijken of ik het een beetje begrepen heb. Ben zeer benieuwd hoe deze training gaat.

De afgelopen weken ben ik veel opgetrokken met een collegaatje van me. Zij heeft me ook geholpen met mn kamer vinden en met de benodigde dingen kopen voor die kamer. Denk aan beddengoed en een gordijn. Vrijdag hebben we bij haar thuis (ze woont op hetzelfde complex als ik) een braai gehad ter ere van haar vertrek. Ze is zaterdag nl vertrokken voor een vakantie naar Nederland. Ze blijft maar liefst 3 weken weg :O maar gelukkig komt ze ook weer terug :D

Het paasweekend is voor mij niet heel goed gegaan. Vrijdag werd ik wakker met een ontzettende pijn in mn rug. Heeft me een uur gekost om uberhaubt mn bed uit te komen. Was echt niet grappig. Ook de toiletbezoeken deed ik niet voor mn lol. Die dag wel naar Sandton City gelopen, dacht dat lopen goed zou zijn. Zaterdag was het nog niet veel beter. Echter had ik nu 'maar' 30 minuten nodig om mn bed uit te komen. Toch maar naar de mall gegaan om ff wat goede medicijnen te halen. En de pillen die ik kreeg waren goeie. Het is niet dat mn rug nu helemaal beter is, maar ik kan iig lopen en zitten. Gecombineerd met de warmtepleisers of balsem kom ik een heel eind.

Ik hoop dat iedereen een gezellig paasweekend heeft gehad en zn portie eitjes binnen heeft gekregen. Een geruststelling: volgend jaar is het weer pasen :D :D

Mijn volgende blog zien jullie vanzelf een keer langskomen ;) waarschijnlijk als ik iets nieuws te vertellen heb. Voor nu zeg ik: tot de volgende keer

xxx

  • 21 April 2014 - 19:56

    Yolanda:

    Leuk weer iets van je te mogen lezen....ben ook wel benieuwd naar de omgeving waar je woont/ werkt. Of is dat niet handig om daar foto`s van te maken? Succes met je volgende training..xxxx

  • 24 April 2014 - 21:09

    Barbera Groeneveld:

    Hoi Cis,

    Bedankt weer voor je leuke info. je rug alweer iets beter?

    wat heb je leuk huisje gevonden en het ziet er ook nog zo gezellig en opgeruimd uit. of is het een huis van iemand anders ? wij zijn naar burg Haamstede geweest met de Pasen. lekker in de tuin gewerkt. gisteren ben ik in de douche gevallen uitgegleden. helaas is mijn arm gebroken en ik zit in het gips voor de komende weken. verder geen nieuws van ons. ik moet nog iets op marktplaats zetten, dus meisje .. zorg goed voor jezelf. liefs van ons

  • 04 Mei 2014 - 18:18

    Linda Huisman:

    Hallo Ciska, je kent me niet, maar ik ben de moeder van Sander. Wat fijn dat je een huisje hebt gevonden. Ziet er erg gezellig uit! Sander is helaas nog steeds zoekende. Het wil maar niet lukken en hij zit nog steeds in het guesthouse. Hopelijk vindt hij ook snel een stekkie. Ik wens jullie nog veel plezier daar in het verre Z- Afrika! Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ciska

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 6836

Voorgaande reizen:

28 September 2014 - 28 Maart 2015

werken in Sofia

01 Maart 2014 - 01 Augustus 2014

Werken in Johannesburg

Landen bezocht: